3d Revolve Options in Il 3d Revolve Options Map Art Illustrator
Despre capacităţile de simulare 3D ale Illustratorului am mai vorbit în lecţiile anterioare. În lecţia aceasta voi continua subiectul şi voi vorbi despre funcţia Circumduct a programului. Pe scurt, această funcţie permite simularea tridimensională a obiectelor rotunde: stâlpi, mingi, gloanţe, globuri, picături şi alte elemente care pot fi rotite în jurul propriei axe de-a lungul secţiunii transversale ale obiectului. Tot în această lecţie voi explica modul în care lucrează Art Mapping-ul pe obiectele create.
Să pornim de la lucrurile cele mai simple!
Pentru început facem o sferă. Cu ajutorul Ellipse Tool (L) desenăm un cerc (ţineţi apăsat shift pentru respectarea proporţiei). După ce aţi desenat cercul, cu ajutorul la Direct Selection Tool (A) selectaţi punctul din stânga cercului şi daţi delete.
Veţi rămâne cu un semicerc în foaie. Următorul pas este să activaţi Result > 3D > Revolve .
Se va deschide o fereastră asemănătoare cu cea pentru Extrude/Bevel. Apăsaţi pe bifa „Preview" pentru a urmări schimbările în timp real.
Dacă şi la voi s-a întâmplat linia să fie neagră, obţinând astfel o sferă neagră, anulaţi efectul (Abolish) şi reveniţi la desen, unde trebuie să modificaţi culoarea liniei în alb (alegeţi culoarea pentru „stroke" din instrumente apoi din Color daţi click pe alb). Recomand anume alb pentru că va fi mai uşor să observaţi schimbările pe parcursul lucrului.
După ce aţi modificat culoarea, reveniţi la Effect > 3D > Revolve .
În panoul Circumduct daţi click pe bifa Preview şi observaţi modul în care arată sfera creată. Southward-ar putea ca trecerea de la o nuanţă deschisă la alta închisă să fie executată în trepte. Pentru a rezolva aceasta, apăsaţi pe More than Options după intendance modificaţiAlloy Steps în 50-75.
Acum urmează ajustarea luminilor, întrucât sfera este mult prea luminată. Pentru asta, modificăm setările pentru lumină, şi modificăm şi poziţia sursei de lumină în fereastra de setare a surselor.
Light intensity: 60 Ambience light: 50 Highlight intensity: 75 Highlight size: lxxx Blend steps: 75
Poziţia sursei de lumină a fost modificată pe diagonală în sus, dreapta, faţă de poziţia iniţială.
Daţi OK. Acesta este rezultatul setărilor efectuate. Acum, dacă încercaţi să selectaţi sfera, veţi observa că se selectează doar linia din care, iniţial, am creat-o.
Să trecem la următoarea etapă.
Acum voi arăta cum putem simula globul pământesc utilizând această sferă. Pentru asta aveţi nevoie de harta lumii: click aici pentru descărcare.
FuncţiaMap Art poateîmbrăca obiectele 3D generate cu simboluri din panoul Symbols din Illustrator. Pentru a activa acest panou navigaţi la Window > Symbols (Ctrl+Shift+F11).
Deschideţi harta lumii din linkul de mai sus şi copiaţi-o în foaia documentul vostru. După ce aţi copiat harta la voi în document, deschideţi panoul Symbols şi trageţi harta în panou (elevate-due north-drop). Va apărea o casetă de dialog. Daţi-i united nations nume simbolului vostru (eu am numit „harta").
După ce aţi adăugat harta în panou o puteţi şterge din pagină, ea va rămâne ataşată în Symbols.
Deschideţi panoulAppearance (Window > Appearance, sau Shift+F6). Selectaţi sfera creată inductive. Din Advent alegeţi 3D Revolve.
Se va deschide panoul 3D Revolve cu setările stabilite de noi anterior. Activăm bifa Preview după care apăsăm pe butonul Map Art…
Panoul dat arată suprafeţele existente pe figura noastră, atât cele din exteriorul figurii cât şi cele dinăuntrul figurii. Numărul de suprafeţe este arătat în dreapta sus a panoului. Pe grilă, cu gri este marcată zona invizibilă a figurii. Cu alb este marcată zona vizibilă. Din meniul „Symbol" alegem harta adusă de noi mai devreme.
Observaţi modificările de pe figură atunci când harta a fost plasată pe suprafaţă. Pentru a redimensiona harta pe întreaga figură, apăsaţi pe butonulScale to fit.
Harta s-a întins pe întreaga suprafaţă, dar, din câte cunoaştem, continentele nu încep direct din Polul Nord, din acest motiv ajustăm înălţimea hărţii. Nu modificăm lăţimea!
Apropo, fereastra „Map Art" poate fi redimensionată, astfel încât să nu vă chinuiţi vederea lucrând pe dimensiuni mici.
Eu am activat umbrele pe glob cu ajutorul Shade Artwork. Aceasta consumă mai multe resurse din sistemul vostru aşa că dacă vedeţi că programul devine instabil, dezactivaţi bifa. De asemenea am dezactivat fundalul alb şi am lăsat doar globul transparent cu ajutorul bifei Invisible Geometry. Dacă vreţi, puteţi lăsa bifa inactivă, iar mai apoi să modificaţi culoarea sferei din alb într-un albastru deschis.
După ce aţi făcut toate modificările, daţi OK pentru a reveni la panoul 3D Circumduct.
După cum observaţi în imaginea de mai sus, eu am rotit globul pentru a avea continentul african în faţă, de asemenea am mai adăugat o lumină pe care am setat-o în spatele figurii (stânga jos). Tot de aici puteţi modifica modul în care arată globul vostru: strălucitor sau mat (Plastic Shading / Diffuse Shading).
Aceasta a fost a doua parte a tutorialului. Să trecem acum la ceva mai avansat.
Vom crea un glonte utilizând o linie desenată cu Pen Tool.
Am luat ca sursă această imagine:
Aduceţi imaginea în fişierul vostru (File > Place) şi redimensionaţi-o pentru a lucra mai comod pe dimensiune mare.
Trageţi de pe riglă united nations ghid pe centrul glontelui (Ctrl+R pentru a activa rigla).
Blocaţi imaginea (apăsaţi Ctrl+2 sau Object > Lock > Selection ), apoi blocaţi şi ghidul ( View > Guides > Lock Guides , sau Click Dreapta în certificate > Lock Guides, sau Alt+Ctrl+; ).
Blocarea elementelor appointment a fost necesară pentru a nu le modifica poziţia întâmplător în timpul trasării cu Pen Tool.
Activaţi instrumentul Pen Tool (P) şi trasaţi conturul a jumătate de glonte (fie partea de sus fie partea de jos).
Ţineţi cont de faptul că trasaţi un obiect 3D, care deja este fotografiat cu o anumită perspectivă, ceea ce înseamnă că vârful şi baza glontelui, chiar dacă în imagine sunt rotunde, la voi trebuie să nimerească sub united nations unghi de ninety de course pe ghid.
Trasarea mea arată aşa (cu galben):
Linia începe şi se sfârşeşte pe ghid, verbal. Aceasta mă asigură că nu voi avea capete găurite ale glonţului. Acum puteţi debloca atât ghidul (scoateţi bifa de la Lock Guides) cât şi imaginea glonţului (Object > Unlock All).
Forma trasată a glonţului rotiţi-o la 90 de grade aşa încât aceasta să stea vertical, cu vârful în sus. Dacă este nevoie, redimensionaţi-o.
Aplicaţi Circumduct pe linie.
Puteţi ajusta culoarea glonţului modificând cursoarele în panoul Color. Eu am setat culoarea: #D2A050 .
Acum, momentul cheie:dacă doriţi să rotiţi glonţul, faceţi asta manipulând cubul din panoul Revolve.
Glonţul desenat de mine este iluminat de trei surse de intensităţi diferite:
Dreapta sus: 50% Stânga sus: 100% Stânga jos: 20%
Restul setărilor luminii sunt comune:
Ambient low-cal: twenty% Highlight intensity: 50% Highlight size: 50% Blend steps: 100.
Vedeţi mai sus şi setările pentru rotire:
-112, -56, eighteen.
Oricum, experimentaţi cu propriile idei şi vedeţi ce iese mai bine.
Pentru a adăuga umbră, desenaţi un contur cu Pen tool şi aplicaţi Gaussian Blur.
În cazul în care vreţi să desenaţi doar cartuşul gol al glontelui, faceţi o copie a liniei glontelui trasate de voi inductive, selectaţi cu Direct Selection Tool (A) punctele din vârful glontelui şi apăsaţi Delete. Illustrator va creea automat (având setările 3D deja existente aplicate) cartuşul gol.
Exact în acelaşi modernistic se poate creea un pahar tridimensional în Illustrator.
Sursă pentru desenarea paharului a servit această imagine:
Să revenim la sfera de la început. În aceeaşi manieră cum am făcut globul putem face şi o bilă de biliard, de exemplu. Unica diferenţă este că de data asta textura pentru bilă o vom desena singuri.
Pentru a avea o imagine corect proporţionată pe o sferă, această imagine trebuie să aibă lăţimea dublă faţă de înălţime, de aceea pentru bila de biliard vom creea un chenar 200×100 px, oranj. În partea de sus şi jos a chenarului vom desena alte două chenare, albe, cu lăţimea de 200px şi înălţimea de 20px.
În centrul chenarului vom desena un cerc în interiorul căruia vom pune cifra corespunzătoare bilei. Rezultatul trebuie să arate aşa:
Textura creată o încărcăm în panoul Symbols, pentru a o aplica pe bilă.
Creem o sferă nouă aşa cum am făcut la început, apoi din Map Art aplicăm simbolul nou creat de noi. Simbolul îl întindem pe întreaga suprafaţă cu Calibration to fit.
Şi, în aceeaşi manieră, putem desena o minge:
Mingea are următoarele proprietăţi:
Chenar verde 200x100px, 4 chenare cu lăţimea de 50px şi înălţime reglabilă (după gust :D), toate stabilite într-un singur simbol aplicat Calibration to fit pe sferă.
Asta a fost informaţia de bază pentru această lecţie. Sper că aţi învăţat ceva util.
Dacă aveţi întrebări, scrieţi-le în comentarii!
Descărcaţi fişierele (CS3/CS6)
Source: https://dsigntutorials.wordpress.com/2013/04/12/3d-revolve-art-mapping-adobe-illustrator/
0 Response to "3d Revolve Options in Il 3d Revolve Options Map Art Illustrator"
Post a Comment